Plottermogelijkheden Iphone

zur Technik an Bord
Antworten
SamSam

Plottermogelijkheden Iphone

Beitrag von SamSam »

Sinds enige tijd heeft Apple met de Iphone 3 de mogelijkheid waternavigatie te bedrijven. In de appstore Navionics software verkrijgbaar voor maar € 19,95 ( UK en Nederland ). Ook andere kaarten te verkrijgen ( Oostzee ed ). De Iphone 3 zou volledige GPSfunctie hebben.
Natuurlijk geen volwaardige plotter, maar als extra naast je kaart uitstekend materiaal!

Heeft iemand van de leden ervaring met de Iphone in combinatie met Navionicskaarten.
SamSam

Re: Plottermogelijkheden Iphone

Beitrag von SamSam »

Hallo zeilvrienden:

Ik wil jullie aandacht vragen voor het filmpje op You Tube: NAVIONICS MOBILE 3.0 APP FOR iPHONE

Op de site van de Nederlandse Dehlervereniging wordt een reactie gegeven. Deze is als volgt:

"Wij spelen ermee tijdens de Grevelingen cup. Erg leuk. Je zet hem aan en aan het einde van de dag mail je de gegevens naar het thuisfront en kunnen zij met 1 klik via Google-maps de gevaren route zien!

Groet,

Theo Schrooten

samsam
Benutzeravatar
Jolly Roger
Beiträge: 177
Registriert: 13.12.2009, 17:16
Wohnort: Niederlande / Rheinland

Re: Plottermogelijkheden Iphone

Beitrag von Jolly Roger »

Hoi SamSam

Indien het program alleen maar 19,95€ zal kosten, is het wel tamelijk goedkoop, maar komen er niet alsnog de kosten voor de verbinding van de iPot erbij?

@ alle weet iemand, of de kaartjes ook met SeaClear lopen?
@ alle weiß jemand, ob die Karten auch mit SeaClear funktionieren?
Viele Grüße / Groetjes

Klaus (Dehler32)
SamSam

Re: Plottermogelijkheden Iphone

Beitrag von SamSam »

Hallo zeilvrienden,

Ik ga er even van uit , dat je naast een algemeen GSMabonnement ook de optie internet hebt genomen. In Nederland kun je voor ongeveer 10 euro per maand deze optie erbij nemen ( bijv. Tmobile ). Uiteraard hangt hieraan een datalimiet, maar dan moet je toch alle dagen lang online zijn. Waternavigatie met navionics geschiedt opdezelfde wijze als straatnavigatie ( Route 66 of TomTom o.i.d.) op je Iphone. Uiteraard de 3gs uitvoering, omdat deze is voorzien van GPS.

Overigens de deze week geïntroduceerde Ipad heeft deze mogelijkheden ( nog ) niet. De versie met ingebouwde GPS komt later in het jaar op de markt tegen een meerprijs van ongeveer € 130,--. Een plotter is op dit moment financieel gunstiger en heeft ook uitgebreidere mogelijkheden.

Zoals al eerder opgemerkt zou het mooi zijn als je via de Appstore voor € 20,-- uptodate kaartmateriaal kunt krijgen.

Ik heb zelf geen Iphone ( te duur ), ik kan het niet uitproberen. Maar als er onder jullie zijn die dit toestel wel hebben; ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen.

Theo Schrooten
SamSam
Antworten